Južna obvoznica

Študija variant južne obvoznice Slovenj Gradca – predstavitev osnutka (junij 2014)

  • 10 november 2016
  • Število pogledov: 1249

Mestna občina Slovenj Gradec pripravlja občinski prostorski načrt s katerim bomo celovito načrtovali prostorski razvoj v občini. Sestavni del načrtovanja je tudi prometno omrežje. Predmetna študija variant predstavlja strokovno podlago za odločitev o najustreznejši rešitvi cestne poteze na jugu mesta, ki bo zagotovila ustrezno rešitev vodenja tranzitnega prometa mimo Slovenj Gradca v smeri osrednja Slovenija–zahodna Koroška.

Cilj južne obvoznice je ustrezna rešitev tranzitnega prometa mimo Slovenj Gradca v smeri osrednja Slovenija –vzhodna Koroška. Sekundarni cilj južne obvoznice je dopolniti cestno mrežo mesta in izboljšati boljšo dostopnost južnim delom mesta in primestja. Z izgradnjo južne obvoznice bosta tudi razbremenjeni Podgorska in Celjska cesta.

Predlaga južna obvoznica pa je obravana tudi v Prometni študiji mesta Slovenj Gradca izdelana septembra 2013 (PNZ svetovanje projektiranje d.o.o.), kjer sta obravnava 2. scenarija:  

1. Načrtovana omrežje v scenariju 1 vključuje en bistven ukrep in sicer izgradnjo južne obvoznice. Predvidena Trasa obvoznice se začenja v križišču z glavno cesto G1-4 v naselju Šmartno in nadaljuje ob robu Dobravskega gozda, mimo toplarne in se priključi na Podgorsko cesto. Južno obvoznico se priključuje podaljšek Kajuhove oziroma Ronkove ulice in dve dostopni cesti

2. Načrtovano omrežje v scenariju 2 vključuje ukrepe iz scenarija 1. kateremu je dodan ukrep izgradnje nove hitre 4-pasovne ceste 3. razvojne osi od Arje vasi do Dravograda.. Nova hitra cesta ima pozitivne učinke na južno obvoznico, saj je na njej še več vozil. Nova hitra cesta, ki bi potekala mimo Slovenj Gradca, bi prevzela vlogo nove vzhodne obvoznice, zato bi se del prometa s ceste G1-4  preselil nanjo. 

 

Predlagan variante južne obvoznice (junij 2014)

Predlagane variante (glej priložen pdf.):

S1 – RDEČA ČRTA - Trasa se začne na križišču Podgorske ceste in regionalne ceste R1-227, poteka proti vzhodu severno od Strnadove ulice, poteka čez njivske površine, prečka Gozdno pot in pozidavo ob njej, nato poteka ob severnem robu pozidave v ulici Pod bregom, prečka potok Homšnica in nato poteka proti jugovzhodu tik ob južnem robu mesta do priključka na glavno cest na lokaciji obstoječega priključka Celjske ceste na glavno cesto

S2-ZELENA ČRTA - Trasa se začne na križišču Podgorske ceste in regionalne ceste R1-227, poteka proti vzhodu severno od Strnadove ulice in se takoj za pozidavo usmeri proti jugovzhod. Poteka čez odprti prostor do roba Dobravskega gozda, zaobide toplarno, se usmeri proti vzhodu, prečka Gozdno pot, zaobide z južne strani pozidavo južno od Šmarske ceste, prečka potok Homšnica, Šmarsko cesto in nato poteka čez kmetijske površine do priključka na glavno cest na lokaciji obstoječega priključka Celjske ceste na glavno cesto.

J1- MODRA ČRTA - Trasa se začne na križišču Podgorske ceste in regionalne ceste R1-227, poteka proti vzhodu severno od Strnadove ulice in se takoj za pozidavo usmeri proti jugovzhod. Poteka čez odprti prostor do roba Dobravskega gozda, ob zahodni strani toplarne, nato poteka približno 1,8 km čez Dobravski gozd, deloma po gozdnem robu deloma po bodočem gozdnem robu po izvedbi zadrževalnikov na potoku Homšnica. Vmes prečka Homšnico in zaobide ob južni strani grič Homec. Nato poteka čez kmetijske površine ob severnem robu pozidave do predvidenega priključka na glavno cesto na lokaciji obstoječega križišča glavne ceste in ceste za Šmartno pri Slovenj Gradcu in Kope.

Variante trase so bile analizirane, vrednotene in med seboj primerjane z naslednjih vidikov oz. sklopov kriterijev: prostorski vidik, varstveni vidik   in funkcionalni vidik. Na podlagi izbranih kriterije je bila za najprimernejšo predlagana varianta J1. 

Dokumenti za prenos