SL EN DE
  • Anja Slapničar, oblikovalka keramikeSkodelica iz glin in peskov s poplavljenih območij Slovenj Gradca

  • Prvi maj

  • Stol in miza (2011), akril in platnoBogdan Borčić

  • Gremo v mesto

  • doprsni kipFranc Ksaver Meško

  • Foto: Aleš MlačnikPoplave na Koroškem, avgust 2023

 
Search

Aktualne novice in obvestila

MEDOBČINSKI OTROŠKI PARLAMENT 2021

  • 3 marec 2021
  • Število pogledov: 1225
MEDOBČINSKI OTROŠKI PARLAMENT 2021

Mladi parlamentarci so svoja stališča in mnenja najprej soočili v skupinah, nato pa so se vrnili v plenarni del, kjer so poročali o svojem delu. Na kocu je sledila razprava.

 

Najprej je o svojem delu poročala 1. skupina. Povedali so, da so v njihovi skupini razpravljali o otrokovih sposobnostih in osebnostnih lastnostih. Menijo, da lahko otrok svoje sposobnosti najbolje razvija in spoznava v šoli pri rednem pouku in še posebej pri interesnih dejavnostih. Tam lahko ugotovi, kaj ga sploh zanima, kaj mu ni všeč in kakšno dejavnost tudi opusti. Pri izbiri športa in interesnih dejavnosti jih največkrat usmerjajo starši, odločijo pa se sami. Luka pove, da so bila mnenja glede pouka na daljavo zelo deljena. Skrbi jih zamujena snov, ki je ne bodo nadoknadili. Imeli so dosleden stik na daljavo z učitelji, tudi dosti individualne pomoči, zelo pa so pogrešali stik v živo, ki se ga ne da nadomestiti.

 

2. skupina je razpravljala o močnih področjih otrok. Ugotavljajo, da na razvoj otrokovih močnih področij vplivajo starši in učitelji. Otrokova močna področja so pomembna za izbiro poklica, zato je dobro, da jih otrok pozna in razvija. Izpostavili so, da je najpomembnejši lasten interes za razvoj. Pri odkrivanju močnih področij pomagajo izbirni predmeti. Za doseganje cilja sta pomembni potrpežljivost in vztrajnost. Včasih je ovira tudi družba. Glede pouka na daljavo ugotavljajo, da je bilo manj priložnosti za razvijanje močnih področij, pa tudi manj priložnosti za napredek na šibkih področjih.

 

O poklicih prihodnosti je razpravljala 3. skupina. Med področji, ki se bodo v prihodnosti najbolj razvijala, vidijo ekologijo, robotiko in tehnologijo nasploh. Vseh poklicev pa ne bodo mogli nadomestiti roboti, nekdo bo moral upravljati z roboti. Pomemben bo razvoj šolstva, ki se bo moralo prilagoditi, poklic učitelja bo gotovo ostal. Na izbiro poklica bodo vplivali poklici, ki bodo iskani v prihodnosti, najpomembnejši dejavnik pri izbiri bo še vedno veselje do poklica. Poklici se bodo preoblikovali tudi znotraj časa delovne dobe posameznika. V času epidemije se je pokazalo, da so in bodo pomembni poklici s področja zdravstva, šolstva, socialne oskrbe, psihologije, novinarstva. Izpostavili so pomen verodostojnih informacij. Glede pouka na daljavo so bila mnenja zelo raznolika, resna ovira za marsikoga je problem dostopa do interneta, slaba povezava. V tem času so postali bolj samostojni in iznajdljivi. Se pa vsi strinjajo, da je boljši pouk v živo.

 

V 4. skupini so razmišljali o tem, da vajeništvo in praksa omogočata razvijanje potrebnih spretnosti in uvajanje v poklic. Za določen poklic se dijaki iz prakse veliko naučijo. V osnovni šoli pogrešajo praktične vsebine, želijo si, da bi v šoli lahko npr. kuhali in izdelovali več praktičnih izdelkov. Pri pouku na daljavo izpostavijo, da je praksa postala  v času epidemije velik problem, sploh v poklicnih šolah. Zase pravijo, da so postali bolj sposobni samostojno poiskati odgovor, bolje so se seznanili z rabo računalnika za namen učenja.

 

Odvila se je razprava, kjer so parlamentarci  večkrat izpostavili, da bodo morali biti samoiniciativni, aktivni in ambiciozni, da bodo uspeli v poklicu, ki si ga želijo. Izpostavili so tudi samostojnost in vztrajnost. Razprava se je večkrat ustavila ob tem, da si želijo spoznavanja poklicev in delovnega okolja na terenu.

 

Mladi so pokazali, da se zavedajo pomena izbire poklica, sprememb v svetu, zavedajo se, da bodo morali biti vztrajni in iznajdljivi, da jim bo uspelo. Izkazali so visoko stopnjo kulture pogovora. Medobčinski otroški parlament je prvič potekal preko videokonference, kar je izvedbo sploh omogočilo. So pa vsi udeleženci pogrešali stik v živo, ko lahko sogovorcu pogledaš v oči.


IV/DS

Ste opazili težavo?

Povejte nam... Potrudili se bomo da težavo oz. predlog uspešno odpravimo ali uredimo.
CAPTCHA image
Zgornjo kodo vpišite v spodnje polje
Kje nas najdete
  • Šolska ulica 5
  • 2380 Slovenj Gradec
Uradne ure
  • Ponedeljek: 8.00 - 10.00, 11.00 - 14.30
  • Sreda: 8.00 - 12.00, 13.00 - 16.30
  • Petek: 8.00 - 12.00

Pridružite se nam na dogodkih

«april 2024»
pon.tor.sre.čet.pet.sob.ned.
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
Povečaj ali pomanjšaj font:
Ponastavi velikost
Povečaj pisavo
Zmanjšaj pisavo
Barvna shema
Privzeto
Črno na belem
Belo na črnem
Črna na bež
Črno na zelenem
Modro na belem
Črno na rumenem
Modro na rumenem
Rumeno na modrem
Turkizno na črnem
Črno na vijoličnem
Tip pisave
Privzeto
Arial
Verdana
Open Dyslexic
Open Dyslexic Alta
SG logo

Pripomoček pri branju - ravnilo

Z miškinim kazalcem se pomikajte po strani in ravnilo vam bo sledilo.
Za izklop ravnila pritisnite tipko ESC ali gumb za IZKLOP RAVNILA.