Sklep o določitvi cen programov v Vzgojno-varstvenem zavodu Slovenj Gradec (Uradni list RS, št. 5/2025), ki se uporablja od 1. februarja 2025 dalje - URADNI LIST
Cene programov vzgoje in varstva predšolskih otrok v Vzgojno-varstvenem zavodu Slovenj Gradec v oddelkih dnevnega varstva otrok od 1. 2. 2025 znašajo:
- v programu prvega starostnega obdobja, starostna skupina od 1–3 let: 687,30EUR,
- v programu drugega starostnega obdobja:
- starostna skupina 3–4 let: 566,55EUR in
- starostna skupina 3–6 let: 516,71EUR,
- v kombiniranih oddelkih: 566,55EUR,
- v razvojnem oddelku: 1.037,82EUR.
Cena prehrane v ceni programa znaša 1,74 EUR na dan.
V cenah programov je zagotovljeno dnevno varstvo otroka za največ 9 ur bivanja v vrtcu z zajtrkom, sadno malico in kosilom.
Višina plačila staršev za vrtec se določi z odločbo pristojnega centra za socialno delo (CSD) na podlagi veljavne zakonodaje. Višina plačila se z odločbo določi kot odstotek (plačilnega razreda), ki ga plačajo starši od cene programa, v katerega je otrok vključen. Lestvica je objavljena na spletni strani VVZ SG: Lestvica plačil staršev: https://www.vrtec-sg.si/cenik-placila-vrtca/cenik-vrtca-od-1-2-2025-2/
Starši vpišejo otroka v vrtec praviloma za obdobje šolskega leta, ki traja od 1. septembra do 31. avgusta naslednjega leta.
Plačilo staršev se za vsak dan odsotnosti otroka iz vrtca zniža za strošek prehrane.
Dodatno se plačilo staršev zniža:
- za 50 % v primeru daljše neprekinjene odsotnosti otroka iz vrtca, 21 delovnih dni ali več. Plačilo staršev v tem primeru znaša 50 % oskrbnine glede na določeni plačilni razred (odločba CSD) od prvega dne odsotnosti.
- za 80 % v primeru nenadnih ali hudih bolezenskih stanj otroka, ki zahtevajo daljšo neprekinjeno odsotnost otroka (več kot 40 delovnih dni), s pisno vlogo in predložitvijo ustreznih zdravniških potrdil. Plačilo staršev v tem primeru znaša 20 % oskrbnine glede na določeni plačilni razred (odločba CSD) od prvega dne odsotnosti.
Starši, ki imajo v vrtcu hkrati vključenega več kakor enega otroka, lahko uveljavljajo začasno odsotnost zaradi zdravstvenih razlogov le za najstarejšega otroka.
Starši, ki želijo za svojega otroka ob najmanj enomesečni ali največ dvomesečni odsotnosti v času od 1. 6. do 30. 9. rezervirati mesto v izbrani enoti vrtca, plačajo v mesecu, ko je otrok v celoti odsoten 35 % višine njihovega plačilnega razreda, zmanjšanega za stroške neporabljenih živil, kot rezervacijo.
Starši, ki imajo v vrtcu hkrati vključenega več kakor enega otroka, lahko uveljavljajo rezervacijo le za najstarejšega otroka. Starši otrok, ki se všolajo s 1. 9. tekočega leta, lahko v času od 1. 6. do 31. 8. otroka izpišejo iz vrtca in so pri tem oproščeni plačila.
Omenjene olajšave lahko uveljavijo starši, ki imajo skupaj z otrokom stalno prebivališče v Mestni občini Slovenj Gradec ali Občini Mislinja in starši tujcev, ki nimajo stalnega prebivališča v RS, so pa zavezanci za dohodnino v RS in imajo v Mestni občini Slovenj Gradec ali Občini Mislinja prijavljeno začasno prebivališče. Starši otrok iz drugih občin pa lahko uveljavljajo olajšave, v kolikor občina, ki je po predpisih dolžna kriti razliko do cene programa, pisno soglaša, da bo v tem primeru pokrila razliko med plačilom staršev in ceno programa oziroma v skladu s sklepom pristojne občine o ceni programa na njenem območju.
V primeru, da otroka v času poletnih počitnic starši izpišejo iz vrtca, je otrok pri ponovnem vpisu razporejen v enoto in oddelek, kjer so še razpoložljiva prosta mesta.
CENTRALNI ČAKALNI SEZNAM VVZ SLOVENJ GRADEC OD VPISA DALJE
DENARNA POMOČ OB ROJSTVU OTROKA
Dostopna in kakovostna predšolska vzgoja in varstvo je pomembno področje blaginje prebivalstva. Vključenost otrok v predšolsko vzgojo spodbuja kognitivni razvoj otroka in posredno vpliva na učne dosežke v šoli. Investicije v predšolsko vzgojo imajo praviloma visoke ekonomske donose. Vendar pa ni pomemben le obseg predšolske vzgoje, ampak tudi njena kakovost. Področje predšolske vzgoje je izjemno pomembno, saj je temelj izobraževanja, vpliva na prilagajanje otrok v družbo in nasploh izkazuje dolgoročne koristi, vendar predšolska vzgoja ni obvezna. Zagotavljanje predšolske vzgoje je ena izmed temeljnih nalog občine, zato vrtce ustanavljajo in financirajo občine. Zakon o vrtcih določa obveznosti in pristojnosti lokalnih skupnosti v zvezi z izvajanjem in financiranjem predšolske vzgoje. V skladu z Zakonom o vrtcih se iz proračuna lokalne skupnosti pokriva razlika med ceno programov in plačilom staršev, ki je določena na podlagi odločbe o plačilu vrtca. V javnih vrtcih je praktično celotna poraba sredstev predpisana z zakonodajo: plače, prispevki delodajalca, drugi osebni prejemki za delavce in materialni stroški poslovanja, ki skupaj predstavljajo skoraj 100 % stroškov v javnih vrtcih.
Dolgoročni cilj programa je ohranjanje racionalne mreže javnih vrtcev in razširitev ponudbe programov, ki bodo zanimivi in dostopni vsem staršem. Programi v vrtcih so organizirani s ciljem spodbujanja otrokovega razvoja skladno z zakonitostmi razvojnega obdobja, ob upoštevanju različnosti in njihovih osebnih sposobnosti in interesov. Izziv države za v prihodnje je zagotavljanje dovolj velikega števila vpisnih mest v vrtcih glede na potrebe staršev. OECD (Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj, 2012) priporoča univerzalen dostop do predšolske vzgoje zaradi njenih pozitivnih učinkov. Univerzalen dostop pomeni, da imajo možnost za vključitev vsi otroci, katerih starši to želijo. V Mestni občini Slovenj Gradec je ta cilj že dosežen, saj so iz rednega vpisa za šolsko leto 2024/2025 vsi otroci s stalnim prebivališčem v MOSG imeli možnost vključitve v vrtec. Na čakalnem seznamu so le otroci iz evidenčnega vpisa, ki na dan 1. 9. 2025 še niso dosegli pogojne starosti 11 mesecev za vpis v vrtec, in otrok, katerega starši ga želijo vpisati v točno določeno enoto (sicer bi lahko bili sprejet v enoto, kjer je prosto). Prav tako lahko z gotovostjo trdimo, da je cilj in izziv OECD dosežen, saj so imeli vsi otroci z rednim vpisom možnost za vključitev, pokazatelj »da jih na željo staršev še lahko vključimo« pa so tudi prosta mesta v posameznih oddelkih. Na dan 1. 9. 2025 je VVZ SG v enotah v MOSG beležil skupno 21 prostih mest, na dan 1. 10. 2025 pa 24 prostih mest v MOSG.

Slika 1: Število vključenih otrok v VVZ SG, oddelki MOSG, od šolskega leta 2016/2017 do šolskega leta 2025/2026.